Folosind telefonul

Canadienilor le place să folosească telefonul pentru comunicare. Ei vorbesc la telefon oriunde se găsesc – acasă, în maşină, pe stradă, în cabina telefonică. Veţi constata că anuarul telefonic este o sursă foarte bună de informare. Cele mai importante numere de telefon de care aveţi nevoie pot fi găsite în ordine alfabetică în cartea de telefon. Veţi primi o asemenea carte de la compania care va instala un telefon în locuinţa dumneavoastră.

Veţi putea să luaţi o asemenea carte şi de la un centru telefonic. Centre telefonice sunt adesea localizate în mall-uri. Aceste cărţi de telefon se găsesc şi la biblioteci sau în cabine telefonice.

Acasă:

Plătiţi un abonament de bază lunar pentru serviciul telefonic. Această plată acoperă toate convorbirile locale. Veţi plăti în plus pentru fiecare convorbire long distance. Convorbirile long distance sunt cele realizate la numere de telefon în afara ariei locale.

În afara casei:

Telefoane cu plată, în cele mai multe provincii, costă 25 cenţi per convorbire locală şi pot fi găsite în cele mai multe locuri publice. Dacă nu ştiţi un număr de telefon, formaţi 411 şi întrebaţi operatorul. În acest caz se percepe o taxă pentru folosirea acestui număr. Puteţi cumpăra, de asemenea, cartele telefonice, care pot fi folosite oriunde, de la orice telefon inclusiv de la cele publice.

Cartea de telefon

În Canada cărţile de telefon includ: Pagini albe, albastre şi galbene. Paginile albe conţin numere de telefon din şi împrejurul ariei voastre, precum şi unele privitoare la afaceri. Paginile albastre prezintă numere de telefon guvernamentale. Paginile galbene prezintă numere de telefon pentru afaceri – restaurante, servicii, magazine, etc. Acestea sunt listate după nume sau produs.

În partea de început a cărţii de telefon veţi găsi numere de urgenţă, cum ar fi pompierii şi ambulanţa. Cel mai important număr listat aici este numărul de urgenţă, 911 în cele mai multe provincii, la care puteţi suna pentru ajutor în caz de urgenţă.

Paginile albe ale cărţii de telefon conţin numerele de telefon ale persoanelor fizice şi ale unor business-uri, listate în ordine alfabetică, de la A la Z, folosind numele de familie al persoanei listate. Deci pentru a-l găsi pe John Smith căutaţi la S, pentru Smith.

Paginile albastre ale cărţii de telefon conţin numerele de telefon ale departamentelor guvernului canadian, incluzând pe cele federal, provincial şi regional. Pentru cele mai folosite numere guvernamentale, consultaţi broşura “Key Information Sources”. În unele oraşe mai mari din Canada, paginile galbene se găsesc într-o carte de telefon separată.

Centre de apel şi telefoane cu taste

Multe companii şi departamente guvernamentale primesc atât de multe apeluri încât au trebuit să pună la punct “call centers” care să-i ajute să raspundă la cele mai comune întrebări. “Call centres” folosesc o serie de mesaje ce au fost deja înregistrate să răspundă la întrebările dumneavoastră. Găsiţi aceste mesaje folosind numere, litere şi simboluri de pe tastatura telefonului. Mesajul de la “call center” vă va spune ce tastă să apăsaţi pe tastatura telefonului pentru informaţia de care aveţi nevoie. Dacă aţi pierdut primul mesaj, mesajul vă va indica ce tastă să apăsaţi pentru a-l auzi din nou. Lista mesajelor este numită meniu. Veţi alege şi veţi cere informaţia pe care o doriţi.

Puteţi, de asemenea, să introduceţi informaţii în unele centre, folosind tastele telefonului. Reţineţi: tasta “pound” este cea care are simbolul [ # ]. Tasta “star” arată ca [ * ].

Urgenţe 911

Dacă vă temeţi pentru siguranţa dumneavoastră sau siguranţa cuiva din familie, puteţi suna la numărul local de urgenţă pentu ajutor. În multe din oraşele canadiene acest număr este 911. Acesta vă conectează imediat la ambulanţă, pompieri, poliţie şi alte servicii de urgenţă. În alte comunităţi, care nu sunt echipate cu serviciul 911, formaţi 0 şi cereţi operatorului ajutorul. Alte numere de urgenţă medicale sunt listate în primele pagini albe ale cărţii de telefon. Acestea pot include numere pentru liniile de ajutor pentru otrăviri, primejdii sau asalt sexual şi un număr pe care îl puteţi apela dacă cineva din familia dumneavoastră este abuzat.

Poşta vocală

Mulţi canadieni şi multe companii şi departamente au un dispozitiv (answering machine) sau serviciu care preiau mesaje când sunt plecaţi. Telefonul poate suna de câteva ori şi apoi un mesaj înregistrat vă cere să lăsaţi numele dumneavoastră, numărul de telefon şi un scurt mesaj. De obicei veţi auzi un semnal de tip “bip” urmat de o pauză. În acest moment lăsaţi mesajul şi nu uitaţi să vorbiţi clar şi rar. Este bine să repetaţi numărul dumneavoastră de telefon de două ori.

Telefoane cu plată

Poate doriţi să folosiţi un telefon public când sunteti plecat de acasă sau înainte să aveţi instalat telefonul propriu. Sunt numeroase cabine telefonice pe străzi, în supermarketuri, în aeroporturi – oriunde sunt mulţi oameni. Plătiţi pentru aceste convorbiri în funcţie de unde vreţi să sunaţi. Pentru convorbiri locale, puneţi 25 cenţi (aceasta taxă poate varia în unele provincii) şi efectuaţi convorbirea. Trebuie să aveţi numărul corespunzător de monede pentru a le introduce în slot. Dacă convorbirea este long distance, va trebui să introduceţi cu atât mai multe monede cu cât distanţa este mai mare şi un operator sau un mesaj afişat vă va spune cât de multe. Aveţi grijă să aveţi cât mai multe monede la dumneavoastră ! Eventual puteţi dori sa obţineţi un card de la o companie telefonică. Acest card vă permite să formaţi un număr special de cod şi să efectuaţi convorbiri fără să introduceţi monede. Aceste convorbiri sunt adăugate la factura regulată de plată a telefonului.

Informaţii

Dacă aveţi nevoie de ajutor să găsiţi un număr de telefon, puteţi suna la informaţii. Formaţi 411 pentru numere locale sau 0 pentru cele internaţionale. Toate numerele de telefon au un prefix de zonă care se referă la locaţia numărului. Puteţi găsi aceste prefixe în cartea de telefon locală. Dacă convorbirea pe care doriţi să o efectuaţi este în afara prefixului local, este foarte probabil să fie long distance. Formaţi 1+ PREFIX + 555-1212 dacă aveţi nevoie de ajutor să aflaţi numărul. Reţineţi, folosirea acestui serviciu se plăteşte.

Numere gratuite

Canada este o ţară foarte întinsă şi poate fi costisitor să sunaţi dintr-un oraş în altul. Multe companii şi departamente guvernamentale folosesc numere de telefon care incep cu 1–800, 1–888 sau 1–877. Acestea vă permit să efectuaţi convorbiri gratuite, în provincie sau în Canada. Acestea sunt aşa numite numere gratuite. Pur şi simplu formaţi numerele care încep cu 1–800, 1–888 sau 1–877 exact cum sunt listate.

Servicii telefonice pentru oameni cu nevoi speciale

Multe companii telefonice în Canada pot asigura echipamente telefonice speciale pentru oameni cu defecte de auz, vedere, vorbire sau fizice. Contactaţi compania locală de telefoane pentru a obţine informatii despre aceste servicii şi echipamente. Puteţi găsi numele companiei telefonice din zona dumneavoastră căutând în cartea de telefon la un telefon cu plată. Numărul Serviciului pentru Relaţii cu Clienţii (Customer Service) trebuie să fie în primele câteva pagini ale cărţii. În zona deservită de Bell Canada, puteţi vizita de asemenea centrele Bell. Acestea se află de obicei în mall-urile mari.

Parerea ta conteaza